(RC) Recenzia: Serafína

séria: Serafína | Seraphina
rok vydania: 2012 | SR: 2013 (Fragment)
GoodReads: 4.04 // 25,905 hodnotení

Rachel Hartman
Je to neuveriteľné, ale Serafína je autorkinou prvou knihou pre mladých! Žije a píše vo Vancouvri, BC. Do svojej rodiny ráta aj salamandru (bojujúcu proti zombíkom) a hovoriacu žabku.

Moje myšlienky
Okolo Serafíny bol zo začiatku veľký rozruch a ja som nechápala prečo. Keď mi knižka prišla, poobdivovala som krásnu obálku, a pustila sa do ďalšieho príbehu o drakoch. Mimochodom, všimli ste si, že všetky knihy o drakoch sú perfektné? Prvé stránky som síce veľmi nehltala a čítala som sekane kvôli škole, no keď som sa posledné dva dni do čítania ponorila objavila som čosi úžasné.

Ani neviem z ktorej strany začať. Naozaj som prekvapená, ako ma po počiatočnom nemastno-neslanom vstupe všetko očarilo. Začnem svetom vytvoreným fantáziou autorky. Je ohromujúci - vykreslený do najdrobnejšieho detailu so všetkým čo k tomu patrí. Krajiny. História. Jazyky. Etiketa. Jednoducho všetko. Predstavte si unikátne miesto - kráľovstvo - na čele s kráľovnou, ktorá uzavrela mierovú zmluvu s drakmi. Samozrejme, tých všetci nenávidia a boja sa ich. Už toto samo o sebe ponúka obrovský priestor. A sem, autorka šupla Serafínu - naoko obyčajnú mladú ženu s nesmiernym hudobným talentom a ťaživým tajomstvom...

Netreba snáď dodávať, že celý príbeh sa nesie v dynamickom duchu. Každá strana prekvapí, odhalí ďalšie a ďalšie kúsky skladačky. Nechýbajú intrigy typické pre kráľovský dvor a ani povinnosti či tajomstvá. Rachel brilantne zvládla napísať príbeh prekypujúci udalosťami, odhaleniami a zároveň veci neuponáhľať. Našla priestor pre opisy, zamyslenia aj retrospektívy. Práve komplexnosť sa mi páčila najviac.

Ďalšou kladnou stránkou sú postavy. Serafína je síce mladá, no veľmi dobre si uvedomuje svoje postavenie a správa sa dospelo. Nie je to žiadne ufňukané, rozmaznané dievčatko. Vie sa o seba postarať a dokáže si dupnúť. Naozaj je veľmi sympatická, rýchlo som si ju obľúbila vďaka netradičným vlastnostiam akými sú napríklad - predvídavosť, duchaprítomnosť či inteligencia. Vedľajšie postavy dostali tiež priestor a dopĺňali atmosféru. Princ Lucian Kiggs ma dostal svojou ľudskosťou, nebol ako väčšina hrdinov (čím chcem povedať, že nebol bezchybný), princezná Selda bola vtipná a možno troška naivná, no zároveň bola rozhodná a rozumná... Mohla by som pokračovať, aj s ostatnými postavami. K srdu mi prirástol aj Orma a aj ďalší.

Spád knihy udrží čitateľa v strehu a ponecháva mu voľnú ruku k záverom, kto je ten najväčší zloduch. Aj ja som mala svoju teóriu, ale koniec som ani zďaleka neuhádla. Veľkým plusom tejto knihy, je aj romantická zápletka. Však aká kniha by to bola bez troška korenia lásky, no nie? Serafína sa naozaj zaľúbi, ale ostáva triezva, do ničoho sa nevrhá po hlave a to isté platí aj pre druhú interesovanú osobu. Najviac sa mi asi páčilo, že v tomto prípade autorka zvoli výnimočný trojuholník - dve ženy a jeden muž, pričom všetci si navzájom pomáhajú a cítia k sebe úctu.

Ak ste Serafínu nečítali, tak si ju vážne musíte prečítať. V prípade, že sa vám páčil Eragon tak si túto sériu zamilujete prinajmenšom rovnako. Mne sa páči ešte oveľa viac, a udeľujem jej štyri hviezdičky. Chápete, musím si nechať rezervu na pokračovanie.

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Fragment ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK KNIHY
Kúpiť knihu Serafína