2. júla 2013

(RC) Recenzia: Drvič

autor: Niall Leonard
názov: Drvič
originálny názov: Crusher
séria: -
rok vydania: 2012; SR: 2013 (Fortuna Libri)
GoodReads: 3.41 / 211 hodnotení

Niall Leonard

Je ženatý, má dve deti a smrdiaceho psa. Veľmi dôležité, to si zapamätajte. Inak, ak by vás to zaujímalo, manželka sa volá E.L. James, možno ste o nej už počuli.






Trailer & Obálka

Obálka je ako každá jedna od Fortuny - nádherná. Trailer som si prvýkrát pozrela pred chvíľkou a musím povedať, že som očakávala niečo omnoho lepšie. V preklade: nepáči sa mi ten chalan

Moje myšlienky

Drvič nie je paranormálnym príbehom. Sme v súčasnosti, spolu s hlavným hrdinom Finnom, ktorý našiel svojho otca zavraždeného a stáva sa hlavným podozrivým. A jediným. Finn ma čisté svedomie. Kto je teda vrahom? Nič "detektívne" som už dávno nečítala, preto som sa naozaj potešila perfektne premyslenej zápletke, no miestami som mala pocit, že je až príliš komplikovaná. Ak by som preskočila jeden rozhovor, určite by mi niečo ušlo, lebo autor nemrhal slovami a každá pasáž mala svoj význam pre knihu ako celok. 

by rei-i.deviantart.com
Finn je dyslektik, nemá dokončenú školu a predáva jedlo vo fastfoode. Prezývka Crusher - Drvič pochádza z čias, keď boxoval. Nezdá sa mi to ako adekvátny názov knihy, keďže ten box sa tam spomína možno dvakrát

Zoe. Nepríjemná to deva. Mne však bola sympatická. Stala sa mojou obľúbenou postavou. Ibaže Neill nevytvoril ani jednu nadarmo. Preto by ma nemalo prekvapovať, čo sa z nej vykľulo.

Finnov otec je od začiatku mŕtvy, ale autor ho veľmi slušne vykreslil cez Finnove spomienky. Ďalej sa tam vyskytlo zopár zlých mužov z mafie, ktorí zamotali všetko, čo sa dalo. Nehovoriac o Finnovej matke a otcovej priateľke. 

Neill píše nehorázne pútavo. Nemohla som sa od Drviča odtrhnúť. Čítala som, čítala a stále sa niečo dialo. Vždy niečo nové, nečakané. Dej sa hýbal míľovými krokmi, zauzľoval sa, až som tie uzlíky nedokázala ani spočítať. Najmenej trikrát som si bola istá, že už poznám vraha. Moje dohady nakoniec leteli von oknom. Veľkým plusom knihy je napätie. Mnoho autorov sa ho pokúša zakomponovať, ale nie vždy sa to podarí. Neillovi sa napätie vydarilo na jednotku s hviezdičkou.

,,Takže o čo išlo?"
,,Ako o čo išlo?"
,,V tej hádke s vaším nevlastným otcom."
,,My sme sa nepohádali."
,,To hovorte viete komu."
str. 33

Drvič je vystavaný na gradácii napätia. Presvedčivé. Skvelé. Všetko ostatné je iba podmaz. Dokonca aj Finn priznáva svoju pomerne veľkú ľahostajnosť - nedostatok pocitov. Načrtnutá je romantická zápletka, hneď niekoľkými spôsobmi, ale nájdu sa aj rodinné prvky a hnev polosiroty. 

Po prečítaní som si povedala. No páni. Takmer som sa ani nezmohla na slovo. Toto si jednoducho musíte prečítať, inak sa nedá.

4 hviezdičky

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Fortuna Libri ZA RECENZOVANÚ KNIHU

3 komentáre:

  1. Pekná recenzia, vyzerá to ako kniha, čo stojí za prečítanie... Keby som niekedy mala chuť na zmenu žánru.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tejto knihe som nevenovala až takú pozornosť, ale keď sa ti tak páčila, niečo na nej asi bude 8D Mám rada napätie v knihách, ale paranormálky mám radšej. Možno ak sa k tomu raz nejako dostanem tak si to určite rada prečítam 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rváče bych si chtěla pořídit :).. Jsem zvědavá, kdy se k tomu dostanu, protože těch knih, co chci je fakt mega moc :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)