6. marca 2013

(RC) Recenzia: Léky smutných

autor: Pavel Gotthard
názov:  Léky smutných
originálny názov: Léky smutných
séria: -
rok vydania: 2013
GR: 4.00 / 6 hodnotení

Keď som prečítala prvých niekoľko strán, tak som bola zmätená, stratená v dejových líniách teraz, predtým a teraz-inde-čiže-v-kráľovstve. Nepáčilo sa mi, že sa neviem zorientovať, skoky z jedného deja do druhého pričom som zatiaľ nevidela žiaden súvis. Po čase to bolo oveľa lepšie - hneď ako som sa naučila rozoznať, kde sa práve nachádzam a čo sa deje.

Skoky v dejových líniách neboli jediné, čo ma miatli. Takisto som nechápala funkciu Kráľovstva a ani tomu, čo sa tam odohrávalo. Asi v tretine knihy som sa to konečne dozvedela a mala som dušu na mieste. Čiže som sa mohla zahĺbiť do príbehu.

Námet & Fabula
Všetko sa začína Davidovým podozrením, že ho Pavla podvádza. A jeho túžbou zistiť pravdu...Vytvoriť paralelný svet nie je jednoduché, ale autorovi sa to podarilo výborne. Vytvoril niečo ako virtuálnu realitu, do ktorej sa dostanete spánkom na tých správnych miestach. Kráľovstvo sa mi páčilo, hoci bojové opisy nie sú mojou láskou. Viem si predstaviť aj príjemnejšie miesta.

Zápletka sa mi veľmi páčila. Výber medzi realitou a tým o čom predpokladáme, že je realita bol naozaj veľmi dobre vyobrazený. Nerozumela som postavám, prečo ich to tak bralo - prečo boli odhodlané odsunúť život bokom a snažiť sa žiť na možno ani neexistujúcom mieste.

by IMustBeDead.deviantart.com
Postavy
Každý jeden charakter sa mi zdal opísaný kvalitne, pokojne by sme ich mohli stretnúť na ulici v meste. Napriek vernému zobrazeniu som s nimi mala problém. 

David mi liezol na nervy, pretože sa pokúšal zachrániť nezachrániteľné a obetoval tomu veľa. A načo?  Neviem či bol taký naivný alebo truly madly deeply zamilovaný do tej Pavlíny, že bol ochotný podstúpiť celý ten galimatiáš, ale bol mi sympatický a svojím rozhodnutím si ma nakoniec získal.

Pavla, to je kapitola sama o sebe. Ona je iniciátorom diania, pretože v podstate sa všetko krúti okolo nej. Pritom som sa o nej skoro nič nedozvedela. Žiaden životný príbeh, ani nič. Zaregistrovala som jej nestálosť a neschopnosť normálne žiť. Toť vsjo. A neznášala som ju. Za frázu: "Keď ja neviem" by som ju fackala, obzvlášť ak ju použila ako odpoveď na dôležitú otázku. 

Štýl & Čítavosť
Po prekonaní počiatočného zmätku je čítanie plynulé a dá sa zo príbehu zahĺbiť. Kapitoly sa mi zdali trošku dlhé (ja viem. raz sa mi zdajú krátke, potom dlhé. čo už so mnou.), vyčlenila by som ich asi viac. 

Autor začlenil do svojho prejavu aj vulgarizmy, ktoré ja neobľubujem. Na moje vlastné prekvapenie mi však neprekážali, celkom výstižne dopĺňali knihu a najmä postavy. 

Emócie & Romantika
Toho veľa nebolo. V popredí stojí zápletka Davida a Pavly, no romantiku nečakajte. Pripletie sa tam ešte aj taký jeden ujo medzi nich, no ani trojuholníček (alebo štvor?) romantiky nepridáva. Teraz ma prosím, nechápte zle. David sa snaží a určite robil všetky tie veci z lásky, ale Pavla je taký studený múr, ktorým je veľmi ťažko pohnúť.  Na druhej strane, nedostatok tejto zložky mi vôbec, ale vôbec neprekážal. 

Dojem & Odporúčania
Hľadanie seba samého a východiska zo situácie, v ktorej sa David ocitol úplne vystačili na napísanie veľmi kontroverznej knihy, kde proti sebe bojujú dve reality. Skutočná a "tá druhá", ktorou sa liečia smutní, nespokojní so svojím životom. Léky smutných sa mi páčili, boli napísané a vymyslené netradične. Ak máte chuť na niečo nové, pokojne po nich siahnite.

4 hviezdičky

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU HOST ZA RECENZOVANÚ KNIHU
Léky smutných si môžete zakúpiť TU 

4 komentáre:

  1. Nejak som tomu najprv nerozumela, takže som si musela nájsť anotáciu. Tá je taká všelijaká 8D ale povedzme že som to dokopy pochopila a námet znie skvele 8) možno by som raz dala šancu aj českým spisovateľom 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja som tomu najprv nerozumela, ale potom sa mi to zapáčilo. :) A vyskúšať treba všetko, aj českých a slovenských spisovateľov. Myslím, že začať touto knihou by bola dobrá voľba. :)

      Odstrániť
  2. Znie to dobre, ja zbožňujem keď sa príbeh odohráva v rôznych paralelných prepojených svetoch. A mám rada aj zmätok. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak potom je tá kniha stvorená (napísana) presne pre teba. :)

      Odstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)