24. novembra 2012

Recenzia: Osudové rozhodnutie (V zajatí snov #3)

autor: Megan Crewe
názov:  Osudové rozhodnutie
originálny názov: Gone
séria: V zajatí snov | Dream Cathcer
rok vydania: 2010; 2012 (Fragment)
GR: 3.64

Janie si myslela, že vie, čo ju v budúcnosti čaká. A myslela si, že sa s tým zmierila. Ale neznesie pomyslenie, že sťahuje Cabela so sebou. Vie, že Cabel s ňou zostane, napriek tomu, čo vidí v jeho snoch. Napadne ju jediný spôsob ako mu dopriať život, ktorý si zaslúži - musí zmiznúť. Budúcnosť, pred ktorou Janie stojí, má zrazu zlovestný háčik a jej možnosti sú ešte chmúrnejšie než si kedy vedela predstaviť. Úplne sama si musí vybrať medzi dvoma zlami. A jej čas sa blíži...

 Lisa McMannová píše niekde v Phoenixe. Ku knihám z jej pera okrem trilógie V zajatí snov patrí aj CRYER'S CROSS, DEAD TO YOU a nová dystopická séria s pilotnou knihou THE UNWANTEDS.

Pôvodné obálky celej série sa mi páčia viac a to z jednoduchého dôvodu. Tie oči ma desia a to obočie je katastrofálne. Takže obálka mi je nesympatická a trailer som nenašla. Poďme ďalej, prejdime na vnútro knihy, lebo na ňom naozaj záleží.

Lovenie snov, čiže prepadávanie sa do nich je viac-menej originálna myšlienka. (Nie som si istá, ale mám pocit, že som sa s ňou už niekde stretla, len netuším, kde to bolo) Prvá kniha sa mi páčila tak nadpriemerne (cháp ako štyri hviezdičky), pokračovanie kleslo o dve a koniec na nich ostal. 

Je nepochopiteľné, ako sa zo 4* knihy môže stať 2*. Lise sa to podarilo veľmi ľahko. Neznášam, keď sa dej scvrkne na opakovanie toho istého dookola a tu sa nedialo v podstate nič. Janie si musí vybrať, čo pre seba chce a zároveň sa vyrovnávať s matkiným alkoholizmov a zarážajúcim faktom - svojím otcom. Nechápte ma zle, nápad nebol biedny, to vôbec nie. Ibaže celá kniha sa zmenila na monodrámu, či pokračovať ako lovkyňa alebo nie. A mne to vyznievalo ako nepodarený žart.

by SoraNamae.deviantart.com
Milá naša Janie ma otravovala svojimi myšlienkami, správaním aj nedostatkom schopnosti normálne sa s ľuďmi okolo seba porozprávať a vyriešiť dané problémy. Cabel (čo to je za meno? stále ma mi idú na rozum káble) je strašne zlatý chalan, ale občas aj jemu chýba táto schopnosť, čím sa celá situácia viac a viac zhoršuje.

Carrie tára a tára...
Janie ju ignoruje.
Je to fajn.
str. 140

Kratučké vety. Slovo, slovo, slovo, bodka. Jedna veľká katastrofa. Nechcem predsa súvetia na päť riadkov, ale jednoduché vety holé a nerozvité vám po päťdesiatich stranách začnú liezť krkom. Čítanie bolo rýchle, ale opäť so odvolávam na malý počet strán a veľké písmená.

Plytkosť knihy je cítiť aj z nedostatku emócií. Nielen zápletka je úplne predvídavá, bonusom je kompletná chladnosť počas čítania. Ani raz sa mi nepodarilo do Janie vžiť, ani raz som nesmútila ani jedenkrát som sa nepousmiala. Absencia pocitov je problém. (u mňa určite)

Láska a romantika sú zredukované na minimum, teda ak nerátam Cabelove pokusy, ktoré narážali do Janiinej steny ja-sa-musím-rozhodnúť-je-to-také-ťažké-nechaj-ma-radšej-tak. Človek by si pomyslel, že raňajky prekvapia, no asi ani nie. Na druhej strane sa mi páčilo, že medzi Cabelom a Janie je aj úcta, priateľstvo a dôvera nielen tá láska.

Dojem & Odporúčania
Osudové rozhodnutie na mňa dojem rozhodne neurobilo. Bude patriť k tým knihám, na ktoré sa celkom ľahko a rýchlo zabúda, ale po prvých dvoch dieloch sa predsa len patrí vedieť ako sa séria skončí, však?

+ odporúčam: ak ste už začali túto sériu, tak je dokončte a aj v prípade, a tým, čo majú radi filozofické dilemy
- neodporúčam: ak ste nečítali prvé dve knihy, vôbec sa do série nepúšťajte a čítajte radšej niečo, čo za to stojí

2 hviezdičky

2 komentáre:

  1. Mne sa táto časť páčila najmenej, bolo to ako nejaký epilóg, ale za to to bolo celkom čitateľné, takže u mňa priemer, naopak 2. diel sa mi dosť páčil, konečne sa tam aj niečo riešilo, myslím, že autorka nevyužila na plno potenciál nápadu snov.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. S tým, že nevyužila naplno potenciál, môžem len súhlasiť. Dalo by sa z toho vyžmýkať viac než len podpriemerné opakovanie sa.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)