31. mája 2012

Review: Upírske denníky 10 - Posadnutí démonmi

autor: L. J. Smith
názov: Upírske denníky 10 - Posadnutí démonmi
originálny názov: The Vampire Diaries: The Return: Vol. 3: Midnight
séria: The vampire diaries
rok vydania: 2011; SR: 2012 (Fragment)
zroj obalu: www.martinus.sk

Dôležité:
ak ste nečítali sériu, môže obsahovať spoilery

review minulého dielu: TVD 9 - Tajomstvá


Zatiaľ čo Damonovi sa podarilo znova zmeniť na upíra a zachrániť Bonnie, ktorá zistila cestu k pokladu Kitsune, v mestečku sa dejú príšené veci. Zotavený Stefan s Eleninou pomocou sa ho snaží, čo najlepšie ochrániť. V týchto úmysloch nezaostáva ani Meredith, Matt a pani Flowersová. Spoločnými silami chcú mesto zbaviť zlých síl. Ich cesty sa však rozchádzajú a Stefan spolu s Elenou odchádzajú do Temného rozmeru za Bonnie a Damonom, kde sa k nim pripoja v hľadaní líščieho pokladu. Cesta nebude ľahká, a to si všetci dobre uvedomujú, no nedokážu si ani predstaviť, čo všetko ich čaká, čo budú musieť prekonať a čo obetovať.


Po prečítaní Tajomstiev som sa na ďalší diel veľmi tešila, lebo ma naozaj zaujal. Konečne po tých všetkých častiach. Ako veľmi ma tamten prekvapil (dostal odo mňa plných päť hviezdičiek), tento ma sklamal. Bolo to úplné znechutenie na celej čiara. Asi sto strán pred koncom som myslela, že knihu hodím o zem a kašlem na ňu. Našťastie pre ňu, bola požičaná z knižnica, takže som sa kontrolovala.

Charaktery sú stále tie isté, dobre ich poznáte. Mila, dobrá Elena zachraňuje celý svet (dúfam, že ste jasne cítili iróniu) a nevie si vybrať medzi Damonom a Stefanom. Stefan, malý chudáčik, pomáha Elene, ľutuje svoju existenciu a trápi ho, že pije krv. A Damon. Jediná postava, ktorá stojí za zmienku. Ironický, nepríjemný, prudký a občas zlý Damon. Damon a Bonnie, pretože oni mi k sebe pasujú.  

Meredith, Matt, pani Flowersová a Caroline nestoja za zmienku. Nie sú to vôbec významné postavy a z môjho hľadiska je celý dej okolo nich poriadne nudný. Som rada, že sa to konečne uzavrelo.

,,Dám ti radu, vtáčik. Keď sa ti niekto vyhráža mučením a zabitím, je o dosť... praktickejšie povedať mu, že za to môže niekto iný. Najmä ak je to náhodou aj pravda."

Dejová línia bola ako vždy takmer rovnaká. Všetko sa krúti okolo chuderky Eleny, ktorá nesie na svojich pleciach zodpovednosť za záchranu mestečka (zasa irónia, nemôžem si pomôcť, pretože táto postava sa mi skutočne sprotivila. Nechápem, prečo ešte nejaký ľudia chcú pár Delena (aspoň v knihe ale aj v seriáli), pretože po tom všetkom, čo Elena spravila Damonovi, si Damon zaslúži niekoho milého - Bonnie). A keďže Smith si uvedomuje, že s jej knihami to šlo dolu vodou, spravila tú najhoršiu vec, akú mohla. Nezvyknem spoilerovať, naozaj nie, ale toto ma fakt dostalo.

SPOILER: Zabila Damona. Zabila ho. Naozaj...
No keď som to prečítala, taká zlosť do mňa vošla. Na celú sériu, že v poslednom dieli urobí autorka akurát toto. Samozrejme, začala ho akosi kriesiť (ale až v poslednej dvojstranovej kapitole). Určite si uvedomuje, že fanúšikovia série by ju zato ukameňovali (predpokladám, že len v symbolickej rovine). Koniec spoileru.

Takže toľko k tomu, určite vám už došlo, že kniha dostala najhoršie možné hodnotenie (jednu hviezdičku) kvôli neskutočne príšernému nápadu, ktorý si nechala na koniec série. Možno aj preto, lebo si uvedomovala, že potom by to už nikto nečítal.

Ďalšie pokračovanie (lebo všetko má svoj koniec, len Upírske denníky nie), bude písať Ghostwriter - čiže neznámy autor, ale na obale bude napísane meno J.L.Smith (podrobnejšie informácie: http://www.ljanesmith.net/www/author/biography). Ktokoľvek to písal, dúfam, že sa spamätal a spraví niečo s tou hlúposťou, čo Smithová urobila v poslednej knihe.

hodnotenie: *

4 komentáre:

  1. Ufuf. Teda, ja som skončila niekde pri päťke tuším, ale spoilery ma netrápia, nikdy sa nechystám pokračovať, táto séria je otrasná...:P A čím ďalej tým viac odveci. Seriál je fajn, i keď miestami tiež na hlavu:), ale knihy... Škoda komentára. A navyše, ako píšeš - všetko má svoj koniec, len Upírske denníky nie.:P

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som sa do tejto série kedysi chcela pustiť, ale ako vidím, mám šťastie, že som sa k tomu nakoniec nedostala. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvělé knížky. Jeden čas jsem je četla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. prvých 5 kníh-NUDA (okrem Damonových pasáží, ktoré nikdy nesklamali) v šiestej sa to nejako rozbehlo..no a 7,8, a 9 som zhltla behom troch dní všetky!! zo začiatku sa mi nápad s inými dimenziami nepáčil, no potom som zitila, že to bolo to najlepšie čo pre knihu mohli urobiť! celkovo hodnotím úseky v "Temných rozmeroch" za najlepšie z knihy. fú teraz idem čítať 10 tak uvidím ako na konci predýcham Damonovu smrť :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)